Rozwój prac budowlanych nad południową obwodnicą Oświęcimia – Przegląd po 13 miesiącach
Można zaobserwować znaczący progres w realizacji projektu południowej obwodnicy Oświęcimia, co potwierdzają zauważalne rezultaty. Struktury mostów i wiaduktów zaczynają pojawiać się wzdłuż przyszłej trasy. Na pewnych odcinkach inżynierowie drogownictwa już nałożyli warstwę asfaltu. Zajrzyj do naszej galerii, by zobaczyć fotografie dostarczone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, które zostały wykonane z perspektywy lotniczej pod koniec listopada i na początku grudnia, przed pojawieniem się znaczących opadów śniegu.
W ciągu 13 miesięcy od rozpoczęcia budowy południowej obwodnicy Oświęcimia, na ponad dziewięciokilometrowym odcinku nowej trasy krajowej numer 44, zaczęły wyłaniać się różnorodne konstrukcje. Wśród nich można wymienić trzy mosty, przejście pod torami kolejowymi oraz pięć rond.
Kacper Michna z Oddziału GDDKiA w Krakowie podkreśla specyfikację nowej drogi. Obwodnica będzie składała się z dwóch jezdni, każda z nich będzie posiadała po dwa pasy ruchu przeznaczone do jazdy w obu kierunkach. Szerokość pojedynczego pasa ruchu ustalono na 3,5 metra.